Aktualizace 27. 6. 2023:

Ukázalo se, že naše připomínky byly správné a postup vedení obce byl v rozporu se směrnicí. Namísto nápravy ale na včerejším zasedání zastupitelstva schválilo výjimku z této směrnice!

Cituji: „Nemáme reálnou opozici, tak nepotřebujeme směrnici“. 

Tu směrnici, která byla jedním z důvodů našeho odvolání a kterou si hned po svém silovém převzetí obce slavně schválili, jako jediný bod jednání. 

23. 5. 2023:

Když stávající vedení obce odvolalo Lenku Houžvičkovou a Matěje Krále z vedení obce, deklarovaným důvodem byl údajný nesprávný postup při zadávání zakázky na rekonstrukci úřadu

Je dobře, že nové vedení připravuje opravy ulic. Nemůžeme ale přejít mlčením, když jsou bezostyšně porušována pravidla, které si ostatně nové vedení samo schválilo. 

Kritizovat nás bylo snadnější, než dodržovat pravidla.

Co je napsáno ve směrnici?

1) Pro zakázky nad 400 000 Kč musí být zadávací dokumentace před vyhlášením projednána a schválená zastupitelstvem obce. 

2) Návrh smlouvy s vybraným dodavatelem pak musí být předložen ke schválení na jednání zastupitelstva. 

Směrnice tedy jasně definuje podmínky, za kterých je možné dojít k uzavření smlouvy. Ty ale jednoznačně nebyly splněny. 

Směrnice na úřední desce.

Pravděpodobně tak došlo k překročení kompetence starosty a vzniká zde riziko neplatnosti smlouvy a z toho vyplývající komplikace.

Co bylo schváleno na zasedání?

Na zasedání dne 22. 3. 2023 zastupitelstvo schválilo vyhlášení zadávacího řízení na opravu silnic Koniklecová, Kontryhelová, Šťovíková. 

Nedošlo tedy ke schválení ani zadávací dokumentace, natož pak smlouvy

Dne 22. 5. 2023 jsme se dozvěděli, že v ulici Šťovíková proběhne od 25. května rekonstrukce. A ta také 1.6.2023 podle sdělení obce dne 1. 6. 2023 začala. 

Pojďme věci dělat správně

Směrnici si nové vedení samo zpřísnilo. Asi ve snaze dokázat svůj lepší přístup. Tak či tak by ale měla být dodržována. 

Nechceme jen poukazovat na problémy, chceme posouvat Květnici vpřed. A to také děláme. Ale postupovat v rozporu s vlastními pravidly není správné. 

Z vyjádření na obecním Facebooku se bohužel dozvídáme, že vedení obce svůj postup považuje za správný: 

Tato konstrukce, kterou zastupce obce dovozuje, že schválením „vypsání veřejné zakázky“ došlo ke splnění povinností daných směrnicí je, mám-li to řící slušně, poněkud odvážná.

Má to hned dva problémy: 

Problém číslo jedna:
Směrnice stanoví, že zastupiteltstvo projedná a schválí zadávací dokumentaci. Pokud by se tak stalo, musela by ZD být součástí zápisu. Ale budiž, připusťme, že jakýsi záměr schválen byl a tvařme se, že to bylo v pořádku.

Problém číslo dvě:
Směrnice stanoví, že návrh smlouvy s vybraným dodavatelem schvaluje zastupitelstvo. A to se také nestalo. Není možné schválit návrh smlouvy s vybraným dodavatelem, když dodavatel zatím vybrán nebyl.
Toto tvrzení podporuje také skutečnost, že jendotlivá ustanovení jsou řazena chronologicky a povinnosti schválení smlouvy předchází vyhodnocení nabídek a další úkony.
Tvrzení, že podmínky směrnice byly splněny, tedy není pravdivé.
Kategorie: Novinky